18.3.2016

10 TERVEELLISTÄ VÄLIPALAA

Välipalat ovat iso osa arkea. Varsinkin kiireisinä päivinä ateriaväli voi venähtää hyvinkin pitkäksi ja erityisesti silloin on tärkeää muistaa pieni välipala. Tuskin olen ainoa, joka on aivan tolkuttoman kiukkuinen nälkäisenä. Välipalojen pitäisi olla helppoja, nopeita ja maistuvia. Usein luovuus ei kuitenkaan ole parhaimmillaan siinä vaiheessa, kun kurkistaa keskellä kiireistä päivää tyhjän tuintuiseen jääkaappiin. Siksi kokosinkin teille kymmenkohtaisen listan omista herkkuvälipaloistani!

1. Avokadoruisleipä

ruisleipä
Paahda ruisleipä, viipaloi päälle puolikas avokado ja ripottele pinnalle suolaa.

2. Chia-vanukas

chia
Mittaa 2rkl chia-siemeniä 2dl:aan maitoa, sekoita hyvin ja lisää joukkoon ripaus kardemummaa. Anna turvota jääkaapissa muutamia tunteja tai yön yli ja tarjoile banaaniviipaleiden ja kanelin kera. 


3. Kerrosjogurtti

Kasaa korkeisiin laseihin haluamiasi aineksia kerroksittain. Kuvan annoksissa jogurttia, kaurahiutaleita ja vadelmia.

4. Banaanipannarit


protskupannari
Blendaa 1 kokonainen kananmuna, 3 valkuaista, 1 banaani ja 1 rkl kaurahiutaleita taikinaksi ja paista pannulla. Koristele tuoreilla marjoilla.


5. Smoothie

smoothiet
Sovella oma reseptisi tai kokeile näitä: Porkkana-inkiväärismoothie, Avokado-bananani-smoothie, Tyrnismoothie

6. Vispipuuro

vispipuuro
Vispipuuro valmistuu samoin kuten tavallinen mannapuuro. Lopuksi lisätään joukkoon reilusti jäisiä marjoja, muutama ruokalusikallinen hunajaa ja vatkataan kuohkeaksi.

7. Munakas

1
Simppeli munakas valmistuu tuossa tuokiossa: vatkaa munien rakenne rikki ja sekoita joukkoon halutessasi loraus ruokakermaa. Tarjoile esimerkiksi kurkun, tomaatin ja fetan kanssa, tai kokeile uusia makuja. Omia lemppareitani munakkaissa ovat herkkusienet, pinaatti ja kalkkuna.


8. Kevyt salaatti

salaatti
Valmista välipalasalaatti haluamistasi aineksista. Kuvan salaatissa tuoretta pinaattia, avokadoa, pestoa, kurkkua ja oliiveja.

9. Herkulliset välipalaleivät

Päällystä täysjyväleivät pestolla, rucolalla, juustolla, kurkulla ja tomaatilla.

10. Maitorahka mansikoilla


Maitorahka on tosi monipuolinen raaka-aine, josta saa aikaiseksi vaikka mitä. Yksinkertaisimmillaan sitä voi syödä sellaisenaan esimerkiksi mansikoiden tai muiden marjojen kera. Myös hedelmät ja mysli ovat ihan ykkösjuttuja!


Maistuvaa viikonloppua sulle! ♥

Ps. Jos sulla on joitakin aivan ehdottomia lempparivälipaloja, nyt ois hyvä aika pistää parhaat vinkit kommenteissa jakoon!

Kommentit

Lähetä kommentti