29.2.2016

Banaanipannarit

Banaanipannarit, protskuletut, proteiinipannarit... Rakkaalla lapsella on monta nimeä, vai mitä? Nämä herkut valmistuvat ennätysvauhdissa ja katoavat sitäkin nopeammin lautaselta. Resepti on simppeli ja sitä voi halutessaan muokata helposti lisäämällä esimerkiksi treenipäivinä pari ruokalusikallista proteiinijauhetta taikinaan. Kaurahiutaleet voi halutessaan jättää taikinasta pois, mutta itse tykkään niiden tuomasta rakenteesta lettuihin.

protskupannari

BANAANIPANNARIT (2 annosta)

1 banaani
1 kananmuna
3 valkuaista
1 rkl kaurahiutaleita

kookosöljyä (paistamiseen)

marjoja ja kauraleseitä (koristeluun)

Erottele kananmunista keltuaiset ja valkuaiset erilleen ja sekoita banaani, kananmuna, valkuaiset ja kaurahiutaleet blenderissä. Esilämmitä paistinpannu ja paista letut kookosöljyllä (tai halutessasi jollakin muulla rasvalla). Tarjoile lämpiminä esimerkiksi tuoreiden marjojen kera.

banaanipannari

Ps. Jos mietit ylimääräisille keltuaisille sopivaa käyttötarkoitusta, kannattaa testata tätä suussasulavaa Creme Bruléetä! Pyöräytin kuusi kipollista eilen ja voin vakuuttaa, että ne eivät kauaa vieneet turhaa tilaa jääkaapista. Yksi lempparijälkkäreistäni ikinä ja ruokosokerilla tehty liekitys on piste i:n päälle.

protskuletut

Ihanaa alkanutta viikkoa sinulle! ♥

Kommentit

Lähetä kommentti